Декада виховної роботи у початковій школі «МОЯ ЩАСЛИВА ПЛАНЕТА»

Криза суспільства поглиблює проблеми екологічного стану навколишнього середовища. Педагоги нашої гімназії заохочують учнів та їх батьків до усвідомлення особистої і колективної відповідальності за навколишній світ, що потребує змін у поведінці в повсякденному житті. У складний для нашої держави час зазначені питання також тісно поєднуються з потребою поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

У 2015 році традиційні заходи декади виховної роботи, яка щоосені проводиться у початковій школі, підпорядковані питанням екологічного та національно-патріотичного виховання і розподілені по тижнях.

I тиждень – «Чисте місто починається з тебе». Проводились заходи для усвідомлення особистої відповідальності за процвітання країни, дбайливе відношення до природи, навколишнього середовища та рідного міста.

II тиждень – «Осінні барви мого міста». Заходи мали на меті екологічне, художньо-естетичне виховання учнів початкової школи.

«Є таке непорушне правило:
прокинувся вранці, умився, привів себе до ладу –
і одразу ж приведи до ладу і свою планету»
Антуан де Сент-Екзюпері

Думку, яку відомий французький письменник вклав у ці рядки, педагоги намагались донести до свідомості вихованців. Тому розпочалась декада проведенням виховних годин для учнів 1-2 класів: «Що для мене чистота» (класні керівники 1-2 кл.), 3-4 класів: «Що я можу зробити для своєї країни», «Чиста країна починається з мене» (класні керівники 3-4 кл.).

Також були заходи, які найбільше зацікавили дітей.

Під час проведення бесіди «Вода – джерело життя» у 1-Д класі вихователь Логутенко Н.С. розвивала творчу уяву учнів та поглиблювала їх знання про навколишнє середовище, підкреслювала важливість дбайливого ставлення до питної води.

Вихователь Стецишин Г.С. у 1-Г класі під час бесіди-тренінгу «Як правильно скласти портфель» виховувала в учнів навички раціонального та бережного ставлення до власних речей.

У 2-А класі вчитель Репік Г.І. підготувала і провела екологічний турнір «Природа – наш дім, бережімо його!». Діти за допомогою інтерактивних вправ закріплювали знання про екологію як науку, встановлювали взаємозв’язок між природними об’єктами, виховували в собі бажання зберегти нашу планету від екологічних лих.

Під керівництвом вихователя 2-Г класу Монько М.М. учні 2-Г класу знайомились з новим поняттям «вторинна сировина» в ході пізнавальної години «Вторинна сировина, її застосування». Діти дізнались, як можна використовувати текстильні та промислові відходи, як вони впливають на навколишнє середовище.

Вчитель Сєркова В.М. разом з учнями 3-А класу підготували подорож-презентацію «Земля – твій дім, а ти – господар в нім», яка дала змогу дітям зрозуміти власну відповідальність за охорону довкілля. А використане вчителем обладнання – тематичні плакати, дитячі малюнки, композиції квітів, музичне оформлення, підсилило виховний вплив на дітей.

3-В клас долучився до заходів участю у створенні презентації «Чистота країни починається з тебе». Вчитель Столяренко С.О та вихователь Агоста О.І. у цікавій для учнів інтерактивній формі розвивали у дітей уявлення про заходи щодо захисту природи, розширювали знання дітей про зростання ролі екології в житті людини.

Презентація проекту «Чисте місто – здорові мешканці» відбулась у 3-Г класі під керівництвом вчителя Отрошенко Н.М. Захід мав на меті формувати в учнів активну життєву позицію щодо участі у практичних природоохоронних заходах.

У формі усного екологічного журналу виховний захід відбувся у 3-Д класі «Збережемо красу природи!» (вчитель Ящук Т.Л.). Учні презентували власні малюнки на тему «Збережемо природу!», співали пісні «Є у нас мрія одна», «Кольорова планета», слухали запис звуків природи, переглянули мультфільм «Пригоди лісових друзів», а також фільм про забруднення довкілля.

Також усний журнал за підсумками проекту «Моя щаслива планета» презентували для однолітків на паралелях учні 3-Є класу (вчитель Третяк Л.М.) та 4-В класу (вчитель Штиль Л.П.). Даний проект спонукає дітей і дорослих ставати важливою частиною всесвітнього руху за збереження довкілля.

Практичне заняття «Вода – джерело життя» дозволили учням 4-Б класу під керівництвом вчителя Марчук С.Л. проаналізувати сучасний стан водних ресурсів України, розкрити негативний вплив антропогенного фактору на якість води, пояснити сутність наслідків забруднення питної води та їх вплив на здоров’я людини та долучитися до розробки заходів, спрямованих на покращення екологічного стану природних ресурсів.

Віртуальна подорож-гра «Врятуймо рідне місто від сміття!» стала логічним продовженням краєзнавчої роботи, яку послідовно проводить у 4-А класі вчитель Вороніна І.А. Учні уявно подорожували містом, створювали проблемні ситуації і розв’язували їх у групах. За допомогою різноманітних інтерактивних технологій вчитель формує у дітей активну громадянську позицію щодо відповідальності за власне місто.

Гра по станціях «Зробимо наше місто чистим!» у 4-Г класі (вчитель Знаєнко Г.Ю.) допомогла учням скласти екологічну карту міста, розширити уявлення дітей про екологічний стан країни, виховати почуття гідності та патріотизму.

Також  для учнів початкової школи відбувся конкурс малюнків, який мав на меті  викликати в учнів бажання піклуватись про чистоту довколишнього середовища, брати на себе відповідальність за комфортне життя у рідному місті.

Учні 1–2 кл. створювали роботи на тему «Чисте довкілля». Переможцями  стали:

I місце - Конопат Софія, учениця 2–В класу (вчитель Стеценко Т.Ю.);
              Козловська Софія, учениця 2–Є класу (вчитель Малахова Л.О.);

II місце - Розовик Дарина,  учениця  2– Є кл. (вчитель Малахова Л.О.);

III місце - Шукало Анастасія,  учениця  2–Є кл. (вчитель Малахова Л.О.).

Учні 2–4 кл. у малюнках відтворили «Місто майбутнього». Перемогли:

I місце - Подкопаєв Давід, учень 2–А класу (вчитель Репік Г.І.);
              Щербатюк Матвій, учень 4–Г класу , 
              Архипова Ольга, учениця  4 – Г класу (вчитель Знаєнко Г.Ю.);

II місце - Мельник  Марія, учениця 4–Г класу,
              Оленюк  Неля-Марія, учениця 4–Г  класу (вчитель Знаєнко Г.Ю.);

III місце - Хмара Олександра, учениця 4 –Г класу, 
               Машин Даніїл, учень 4–Г класу (вчитель Знаєнко Г.Ю.).

У конкурсі малюнку на асфальті на подвір'ї гімназії учні 3–4 класів висловили своє бачення сучасного комфортного для життя міста. Перемогли:

I місце - Федорів Макар, учень 3–А класу (вчитель Сєркова В.М.); 
              Смерека Максим, учень 3–Г класу (вчитель Отрошенко Н.М.); 
              Кацяруба Вікторія,  учениця  3 – Г класу (вчитель Отрошенко Н.М.).

II місце - Александров   Даніїл, учень 3–А класу (вчитель Сєркова В.М.);
               Тугай Кіра, учениця 3–А класу (вчитель Сєркова В.М.); 
               Гордієнко Катерина, учениця 3 – Г класу, (вчитель Отрошенко Н.М.);
               Озірський Назар, учень 3–Г класу (вчитель Отрошенко Н.М.);

III місце - Пархомець Владислава, учениця  3–Г класу, (вчитель Отрошенко Н.М.); 
                Рибальченко Валерія,  учениця 3 – Г класу (вчитель Отрошенко Н.М.).

16.10.15 – відбувся колективний конкурс на кращий виріб з вторинної сировини серед учнів 2–4 класів. Діти за допомогою батьків змогли проявити свої творчі здібності, а також набути практичний досвід  у справі зменшення сміття і наданні «другого життя» старим речам.

Найкращими стали вироби учнів:

2–Б класу (вчитель Соломенник С.П.),
2–В класу (вчитель Стеценко Т.Ю.),
2–Г класу (вчитель Доброгорська Г.В.),
2–Є класу (вчитель Малахова Л.О.),                     
3–В класу (вчитель Столяренко С.О.),
3–Г класу (вчитель Отрошенко Н. М.),
4–Б класу (вчитель Марчук С.Л.).

Підсумком роботи першого тижня декади виховної роботи стали: нагородження переможців конкурсів,  виставки творчих учнівських робіт, оформлення стендів «Моя щаслива планета». Відповідальними за проведення були класні керівники та педагог-організатор Бадун Н.Л.

II тиждень декади «Осінні барви мого міста» розпочався конкурсом на кращий авторський вірш про осінь. Найменші учні здобули перший досвід створення поетичних творів, а старші показали неабиякі здібності римування та висловлення власних думок у віршах. Найкращими поетами виявилися:

Смотрова Стефанія, учениця 2–А класу;
Євгоровський Ілля, учень 2–Б класу;
Грабенко Антон, учень  2–В класу;
Пращук Данило, учень 2–Г класу;
Бороздіна Марія, учениця 2–Д класу;
Шихова Варвара, учениця 2–Є класу;
Рудольська Діана, учениця 3–А класу;
Стеценко Дар’я, учениця 3–В класу;
Шишкіна Віра, учениця 3–Г класу;
Шликова Олександра, учениця 3–Д класу;
Ручко Марія, учениця 3–Є класу;
Нестерчук Ольга, учениця 4–А класу;
Стрепетова Анна, учениця 4–Б класу;
Полікевич Гліб, учень 4–Г класу.

20.10.2015 фінішував конкурс колективно створених букетів, екібан, поробок  з природніх матеріалів «Осінь чарівниця», в якому найкращими творцями стали: учні 1-Б класу (вчитель Панченко Н.А.), 2–А класу (вчитель Репік Г.І.), 2–Б класу (вчитель Соломенник С.П.), 2–В класу (вчитель Стеценко Т.Ю.), 2–Г класу (Доброгорська Г.В.), 2–Є класу (вчитель Малахова Л.О.), 3–В класу (вчитель Столяренко С.О.), 3–Г (вчитель Отрошенко Н.М.), 3–Д класу (Ящук Т.Л.), 3–Є класу (вчитель Третяк Л.М.).

У конкурсі малюнків «Золота осінь» найкращими були роботи учнів 2-В класу (вчитель Стеценко Т.Ю.), 3-Б класу (вчитель Гришко А.А.), 3–В класу (вчитель Столяренко С.О.), 3–Д класу (Ящук  Т.Л.),  3–Є класу (вчитель Третяк Л.М.).

Традиційно,  підсумком роботи декади стало нагородження переможців конкурсів, оформлення стендів «Осінні барви» та  проведення для найменших гімназистів традиційного заходу «Посвята у першокласники» (22.10.15) та подорож до Державного академічного театру ляльок для перегляду  вистави «Гуси-лебеді».

Екскурсійна програма декади мала на меті продовження системної краєзнавчої роботи, формування в учнів уявлень про причину зміни пір року, тривалості року,  розвиток вмінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, у природі на основі власних спостережень, виховання потреби у пізнанні навколишнього середовища, бажання його зберігати та удосконалювати.

Дата проведення Назва екскурсії Клас Відповідальний вчитель
17.09.15 Екскурсія до Краєзнавчого музею (с. Пирогово) 2-Б, В Соломенник С.П., Стеценко Т.Ю.
30.09.15 Екскурсія «Парки Києва» 1-Б Панченко Н.А.
07.10.15 Екскурсія до Страусиної ферми (с.Чубинське) 1-А, В, Г, Д Галік О.П., Черкай І.Ф., Черноус З.П.,
Мельник І.А.
08.10.15 Екскурсія до парку «Феофанія» 3-А, 4-В Сєркова В.М., Штиль Л.П.
15.10.15 Екскурсія до кондитерської фабрики «Рошен» 3-Д Ящук Т.Л.
19.10.15 Екскурсія до Планетарію 2-Б, В Соломенник С.П., Стеценко Т.Ю.
20.10.15 Екскурсія до кондитерської фабрики «Рошен» 2-Г Доброгорська Г.В.
20.10.15 Екскурсія до Планетарію 3-Б, Г Гришко А.А., Отрошенко Н.М.

Педагоги Скандинавської гімназії продовжують систематичну роботу по вихованню у нового покоління свідомої відповідальності за якість нашого спільного життя на Планеті. Попереду ще багато захоплюючих справ: змагання у зборі макулатури, створення альтернативних ялинок та ялинкових прикрас із вторинної сировини, різноманітні змагання, конкурси та пізнання нового.

Декада виховної роботи у початковій школі «МОЯ ЩАСЛИВА ПЛАНЕТА»

Декада виховної роботи київ

Декада виховної роботи

скандинавська гімназія

Декада виховної роботи у початковій школі

<< Назад